Radiohiljaisuuden jälkeen ajattelin taas ilmoittaa olemassa olostani. Ensi siihen valmistuneeseen. Tänäkin keväänä tuttavapiiriimme kuuluu ylioppilas.

1242918120_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Ylioppilaspipo

Ohje: Novita kesä 2008, malli 48

Lanka: valkoinen Tennessee, musta Jasmin, yhteensä 80 grammaa

Koukku: 3,5

Muuta: Nyt oli blogistani todella hyötyä. Viime keväänähän tein näitä kaksi ja nyt kaivoin kyseisen kirjoituksen esiin, koska ohjeessa ei ollut koukkukokoa. Olin vuosi sitten kirjoittanut käyttäneeni 4 mm koukkua ja se oli liian iso. Nyt valitsin koukuksi puoli numeroa pienemmän ja tällä kertaa ei tarvinnutkaan säätää. Eli lähes ohjeen mukaan, lipassa vähän oioin. (Piti muuten katsoa Google Figtilla, miten tuo verbi taipuu, olin oikeassa.)

Viime aikoina blogi on jäänyt vähän hunningolle, hirveästin neulon, mutta mitään ei valmistu. Varsinkaan Ufot eivät etene. Aktiivisimpana neuleena tällä hetkellä on Minttumaari Miehen mummolle, joka täyttää 75 vuotta. Tämä pitäisi saada piakkoin valmiiksi, että saan sen Miehen matkaan juhliin. Minä en sinne pääse, koska olen silloin riparilla. Mistä päästäänkin seuraavaan kuvaan.

1242918053_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kesätyöpaikkani sijaitsee noin 10-15 minuutin ajomatkan päässä Korian ABC:ltä, missä tunnetusti sijaitsee Novitan tehtaanmyymälä. Tämän (ja muutaman kaverin, yhteensä 1,2 kiloa) kerän ostin käydessäni tutustumassa tulevaan työpaikkaan ja -yhteisöön. Pitänee vähän rajoittaa tuota ABC:llä käyntiä ja mahdollisesti ajaa toista kautta, ettei langan määrä suorastaan räjähdä käsiin.

Muitakin ostoksia olen tehnyt ja varsinkin lehtiä olen taas hamstrannut yli oman tarpeen. Näistä ei kuitenkaan löydy kuvia, olen ehtinyt levittää lehdet jo eri puolille kämppää sopiviin lukupaikkoihin.

1242918031_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tämän paketin sen sijaan ostin Suomen Käsityön Ystävien myymälästä. Kävin ihmettelemässä siellä ollutta/olevaa ystävämyyntiä, toivoin, että jokin kirjottu tyyny - tai siis tarvikepakkaus - olisi ollut tarjouksessa. Mielestäni tarjoukset eivät olleet kovin kummoisia, lähinnä halvemmalla oli valmiita juttuja. Normaalihintaisista olisi saanut 10 % pois, mutta tyynypakkaukset olisivat silti olleet liian kalliita minun makuuni. Niinpä ostin vain tuollaisen pienen harjoituspaketin. Saa nähdä, milloin sekin valmistuu ja mihin sen laitan.

Ja lopuksi palkinnoksi niille, jotka tänne saakka jaksoivat, pentukuva!

1242918395_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Appivanhempien narttu sai kolme maailman suloisinta urospentua reilu viikko sitten. Tässä kuvassa kolmikolla on ikää reilu puoli vuorokautta. Näitä söpöliinejä olemme ihastelleet lähes päivittäin.