Minä olen kuluttanut eniten lankaa Lankahamsterit 1 -alablogissa! Tosin (jotta en liikaa ylpistyisi) kaikissa muissa ainakin eniten kuluttanut oli kuluttanut enemmän kuin minä. Nyt ei varmaan vähään aikaan minulle grammoja kerrykään, koska ryhdyin neulomaan Miehelle paitaa. XL-kokoinen palmikkopaita ei nopeasti valmistu, toivottavasti ehdin tässä kuussa sen valmiiksi saamaan, muuten langan kulutus jää tuohon reiluun puoleen kiloon. Takakappeleessa olen jo melkein kainalossa, joten hyvältä näyttää. Lankana on vaihteeksi 7 veljestä, tällä kertaa vihreänä (värinumero taitaa olla 037) ja ohje on Novita syksy 2006, malli 8.

Toisena keskeneräisenä on myös Miehelleni villasukat Nallesta ja Nalle Colorista. Nekään eivät vähään aikaan ole valmistumassa "reissukäsityönä" kun ovat ja minä vain istun kotona tässä koneen ääressä, joko kirjoitan gradua (nyt se jo oikeastaan sujuu) tai surfin blogeissa. Pitäisiköhän ruveta neulomaan autossa? Pitkillä matkoilla neulonkin, muuten minusta tulee väsynyt ja levoton lapsi, eikä minua kestä kukaan. Mies kuitenkin ajaa silloin, kun menemme salille pari kertaa viikossa ja hänellekin voisi olla mukavampaa, jos keskittyisin neulomiseen enkä kommentoisi hänen ajamistaan (ja vilkunkäyttöä ja ja...) koko ajan. Kyllähän siinäkin jotain ehtisi tehdä (noin 45 minuuttia suunta, alussa tietysti on niin kylmä ettei heti onnistu). Pitääpä pohtia.

Sain vihdoin varattua kampaajalle ajan. En sitä ole venyttänytkään kuin kolmisen kuukautta. Pitäisi käydä kolmen kuukauden välein, mutta taitaapi olla lähemmäs kuusi siitä, kun viimeksi kävin. Pitkissä hiuksissa se ei muuten haittaa, latvat vain alkavat hapsottaa. Äiti hoitaa värjäyksen, joten se puoli on onneksi kunnossa.

Olen pohtinut lankojeni esittelyä Lankahamsterien kunniaksi, kiinnostaako se ketään. Minulla taitaa olla lankoja ainakin 10 tai 11 paitaan, joista noin puolet tulisi itselleni. Suurin osa langoistani on Novitaa, mielestäni sen langat ovat ihan hyviä, varsinkin Samoksesta ja Tennesseestä pidän paljon.

Nyt lounastauko on ohi ja pakko palata kirjoittamaan gradua. Suljen yleensä netin siksi aikaa, ettei tee mieli surffailla, tosin joskus tarvitsen nettistä esimerkiksi sanakirjoja, joten ihan toimiva ideani ei ole.