Nyt myös minulla on Kirja. Eli siis Johanna Kosken (Langankuluttaja) ja Kristel Nybergin (Elämänlankaa) Punokset Puikoille. Mies lupasi sen minulle syntymäpäivälahjaksi, mutta enhän minä sinne saakka malttanut odottaa. Eli eilen kävin Kolmen sepän kirjakaupasta sen itselleni lunastamassa opiskelija-alennuksella (-20%). Aivan ihana kirja. Puikoille pääsevät pian ainakin Aura, Polku, Koski ja Virta, myöhemmin varmaan myös useimmat paidat. Kunpa olisi vain loputtomasti aikaa.

Tänään olisi tarkoitus siivota kämppä. Täällä todella huomaa, että kumpikin kirjoittaa gradua, eikä mieti tiskausta, imurointia, tavaroiden paikalleen laittamista tai muutakaan siisteyteen liittyvää asiaa. Hyvä, että roskat viedään ja vessa on suht siisti. Miehenkin piti osallistua, mutta lähtikin yliopistolle. Saa sitten ensi viikolla pestä pyykit (mikä tarkoittaa, että minä lajittelen pyykit ensin ja laitan ne lopulta kaappiin).

Gradun palautukseen on enää neljä viikkoa! Työnsaantiakin pitäisi miettiä. Kuulin parista avautuvasta papinvirasta, en tiedä ovatko sijaisuuksia vai eivät, mutta täytyy varmaan pistää hakemuksia eteen päin. Varsinkin toinen olisi juuri sitä, mitä haluan. Töiden perässä minun täältä käytännössä pakko lähteä, mutta se on aika lähellä, eli voisin asua täällä. Lisäksi se olisi nuorisotyötä, mitä haluaisin tehdä.