Kiitos kaikille sukkakommenteista! Niin ne vaan kauheudet unohtaa ja jo puolittain suunnittelen uusien aloittamista. Tämä johtuu oikeastaan stressin aiheuttamasta epäonnisuudesta neuleissa. Suunnilleen siitä lähtien, kun aloitin gradun, on neulominen ollut jotenkin hankalaa. Kykenen joko erittäin yksinkertaiseen tai todella hankalaan. Vaakatilkkujahan olen tässä neulonut hirveästi ja välillä nekin ovat liian vaikeita. Jostain syystä pidän lisäämisestä enemmän kuin kaventamisesta tai siltä ainakin vaikuttaa. Useamman tilkun kohdalla olen huomannut, että olen alkanut uudestaan lisäämään kesken kavennusten. Tämän paidan kavennukset tein useampaan kertaan. Nyt olen yrittänyt neuloa sukkia niin Jaywalkerien kuin Ullaneuleen Laine-sukkienkin ohjeella. Ensimmäisistä hävisi silmukoita, toisiin niitä ilmestyi jostain lisää. Baijerilaisia taas en tainnut purkaa kertaakaan. Eli minun kannattaa keskittyä joko todella yksinkertaiseen tai todella monimutkaiseen. Nyt yritän pohtia, mitä ottaisin mukaan Tallinnaan lauantaina. Voimme ilmeisesti jättää viime vuotiseen tapaan tavaraa laivalle, eli ei tarvitse miettiä neuleen ja ohjeen painoa.

Mutta itse otsikkoon. Todennäköisesti samaisen stressin seurauksena minä kadotan kirjoja. Lähinnä opiskelukirjoja. Yksi on ollut hukassa jo varmaan puolitoista vuotta. Toissa syksynä huomasin hyllyssäni yhden kirjan, jonka olin käynyt juuri kirjastosta lainaamassa ja olin unohtanut hankkineeni sen aiemmin. Ehkä reilu kuukausi sitten metsästin hyllystäni taas yhtä kirjaa, jonka aika varmasti hankin joskus alkukeväästä 2006. Etsin ja etsin ja lopulta tulin siihen tulokseen, että en hankkinutkaan sitä, vaan vain ajattelin hankkivani ja hankin silloin yhden toisen kirjan, joka kyllä löytyi. No, kävin lainaamassa kirjan ja jouduin sen palauttamaankin ennen kuin ehdin käyttää, joten varasin sen, lainasin uudestaan ja löysin omani hyllystä eilen, kun en meinannut löytää yhtä neulekirjaa. Se sentään hyllystä löytyi. Eli todella odotan tämän pahimman stressin loppumista!

Nyt jumppaamaan tv:n ääreen ja sitten taas esseiden pariin. Tämän hetkinen käsittelee keskiaikaista logiikkaa.