Joku aika sitten kaipailin turkoosi/ruskeaa sukkalankaa ja Stepistähän se väri löytyi. Tallinnassa ei tätä väriä ollut (paitsi puuvillalankana), joten viikonloppuna päätin tilata Käsityökorista. Samaan syssyyn tilasin isomman kirjontakehyksen. Nopeastihan nuo tuli, eilen olivat jo postilaatikossa. Vähän olen pettynyt tuohon sävyyn, omalta näytöltä väri näytti huomattavasti voimakkaammalta. Tämä saa nyt kuitenkin kelvata. Malli on vielä hakusessa, ihan perussukkaa en ajatellut tehdä. Tästä on siis tulossa joululahja Miehen serkulle.

Kiitoksia eilisen viestin kommenteista. Päädyin sittenkin antamaan kynsikkäiden lisäksi tuon huivin Miehen pikkusiskolla syntymäpäivälahjaksi. Tuo on vähän liian karhea kaulahuiviksi ja pieni minulle varsinaiseksi kolmiohuiviksi. Ja kynsikkäät ja huivi sopivat väriensä puolesta yhteen. Toinen vyyhtihän jää vielä minulle.

Laukut on pakattu, neuleita otin mukaan keskeneräisen paidan pikkusiskolle, ensimmäisestä Kool-Aid -värjäyksestä karkkiväriset langat ja junasukkien ohjeen hyväntekeväisyyssukkia ajatellen sekä Tallinnasta ostetun Debbie Blissin (oranssin!) langan lapasia varten. Nyt lueskelen blogeja odotellessa, että äiti ilmoittaa lähtevänsä. Sovimme, että hän soittaa, koska minä herään kuitenkin aikaisin. Ja niin heräsinkin, tänään peräti 5.30. Alkaa tämä stressi ja työpaikattomuusahdistus vaikuttaa taas uniin (tai siis unettomuuteen). Iltaisin olen niin väsynyt, että nukahdan oitis, mutta herään aikaisin ja keskellä yötä uudestaan nukahtaminen on hankalaa. Jos nyt kuitenkin voisi ainakin mummolassa unohtaa nämä huolet (vaikkei tietenkään voi, koska kaikki kyselee).